COMPARTIMENTUL FINANCIAR CONTABIL
COMPARTIMENTUL FINANCIAR CONTABIL este subordonat Contabilului șef al Direcției Întreținere și Administrare Patrimoniu Tulcea.
Principalele activități derulate în cadrul Compartimentului Financiar Contabil sunt următoarele:
1. Întocmeşte şi elaborează la termenul scadent proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al DIAP, colaborând în acest scop cu toate serviciile și compartimentele din cadrul DIAP precum și cu Serviciul Buget Contabilitate din cadrul UAT Municipiul Tulcea;
2. Întocmește contul anual de execuţie bugetară pe care îl prezintă spre însuşire Contabiliului șef, Directorului General şi Primarului pentru aprobarea acestuia în Consiliul Local;
3. Urmăreşte permanent conturile execuţiei bugetare, stabilind măsurile necesare şi legale pentru buna gestionare şi executare a sumelor alocate de la bugetul local, pe diverse sectoare de activitate;
4. Întocmește situațiile aferente dării de seamă lunară, trimestrială și anuală și le transmite Serviciului Buget Contabilitate din cadrul UAT Municipiul Tulcea până pe data de 15 a lunii următoare în vederea depunerii la instituțiile abilitate în termenul legal.
5. Înregistrează zilnic operaţiunile ce se derulează prin casierie, ţine evidenţa plăţilor şi încasărilor, contabilizează şi înregistrează extrasele de cont ale conturilor DIAP.
6. Organizează şi verifică modul de gestionare a valorilor materiale, a obiectelor de inventar, a fondurilor fixe, a decontărilor cu debitorii şi creditorii;
acțiuni:
- Contabilitatea mijloacelor fixe,
- Contabilitatea materialelor și obiectelor de inventar;
- Contabilitatea mijloacelor bănești;
- Contabilitatea deconturilor;
- Contabilitatea veniturilor și cheltuielilor.
8. Asigură și răspunde de respectarea legalității privind întocmirea și valorificarea tuturor documentelor contabile prezentate ordonatorului terțiar și principal de credite.
9. Verifică respectarea dispozițiilor legale privitoare la gestionarea și gospodărirea mijloacelor materiale și bănești, pe baza documentelor înregistrate în contabilitate și a documentelor de evidență tehnică și operativă în gestiunea proprie.
10. Urmărește întocmirea și ținerea la zi a registrului de casă pe baza documentelor justificative, conform legislației în vigoare.
11. Intocmește Nota de verificare aferentă cheltuielilor materiale și a prestărilor de servicii decontate prin subvenție
12. Întocmeşte anual programul de inventariere al bunurilor din patrimoniu pe care îl supune spre aprobare directorului general;
13. Organizează inventarierea patrimoniului, valorificarea rezultatelor obţinute şi asigură măsuri pentru recuperarea eventualelor lipsuri în gestiune de la cei vinovaţi;
14. Ține evidenţa şi verifică permanent realizarea cheltuielilor cu respectarea creditelor alocate din bugetul local;
15. Asigură şi răspunde de confidenţialitatea datelor şi documentelor contabilităţii, organizează circulaţia, păstrarea şi arhivarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor contabile;
16. Urmăreşte încadrarea în buget a cheltuielilor şi modul de cheltuire a banilor;
17. Analizează şi emite propuneri de rectificare a bugetului pe care le prezintă, pe cale ierarhică, ordonatorului tertiar/ principal de credite;
18. Asigură respectarea legalităţii privind întocmirea şi valorificarea tuturor documentelor financiar- contabile verificate pentru aprobare pe cale ierarhică, la ordonatorul terțiar/principal de credite;
19. Asigură exercitarea Controlului Financiar Preventiv asupra operaţiunilor financiar-contabile proprii DIAP.
20. Verifică permanent modul de încasare a veniturilor DIAP şi semnalează imediat contabilului sef orice nereguli, făcând propuneri de intrare în legalitate;
21. Asigură întocmirea, circulația și păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate;
22. Întocmește și verifică balanțele de verificare sintetice și analitice lunare ale DIAP;
23. Întocmește situațiile financiare și raportările contabile lunare, trimestriale și anuale ale Diap și răspunde de exactitatea și legalitatea celor înscrise;
24. Asigură și răspunde de angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor bugetare;
25. Ține evidența și verifică permanent realizarea cheltuielilor bugetare pe capitole, subcapitole, articole, alineate cu respectarea sumelor alocate în buget;
26. Asigură și răspunde de respectarea legalității privind întocmirea documentelor financiar contabile prezentate spre aprobare;
27. Răspunde de folosirea corectă a documentelor cu regim special;
28. Efectuează, semnează electronic și depune toate operațiunile privind raportările FOREXEBUG în termenele stabilite de lege;
29. Asigură înregistrarea bunurilor proprietata publica si privata ale UAT Municipiul Tulcea în evidența contabilă.
30. Asigură valorificarea inventarelor în baza listelor de inventar prezentate de comisiile de inventariere constituite în baza deciziilor și dispozițiilor date de ordonatorul tertiar sau principal după caz.